Ouwe wijven op de trein

04 augustus 2006

De Lijn

In de Humo van deze week (nr. 3439) lees ik een nagels-met-koppen-lezersbrief. Hier de tekst.

"Dat men de veiligheid op De Lijn ter harte neemt, daar kan ik inkomen. Dat men mensen vraagt om op te staan voor bejaarden omwille van die veiligheid niet. Deze mensen kunnen de bus of de tram nemen op gelijk welk uur en gelijk welke dag. Ik zie altijd bejaarden op de bus tijdens de spitsuren en soms moeten ze dan inderdaad rechtstaan. Maar ik heb een job waarbij ik dikwijls een hele dag moet staan en daarbij dan nog bijna een uur op de bus naar het werk en naar huis zit. U kunt begrijpen dat ik na zo'n dag op het werk liever op de bus zit dan sta. Daarom is mijn voorstel om, zoals bij de NMBS, bejaarden te weigeren op tram en bus tijdens de spitsuren, tenzij ze, zoals iedereen, voor deze rit betalen.
Naam en adres bekend."

4 Comments:

  • Ik kan uw redenering perfect volgen, hoewel ik zelf meestal wel zal rechtstaan voor een bejaarde persoon. Het hangt echter volledig van die persoon in kwestie af: meestal knik ik eerst eens vriendelijk dag. Reageert hij/zij op een vriendelijke manier, dan zet ik mij met veel plezier recht. Bekijkt die mij met een air van "pff, de jeugd van tegenwoordig" dan blijf ik vrolijk zitten.

    By Anonymous Anoniem, at 4/11/06 23:04  

  • Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    By Anonymous Anoniem, at 28/12/06 08:01  

  • Een busverhaal.
    Vader en zoontje zitten in een volle bus, komt er een schattig juffrouwtje opgestapt en vindt geen plaats om te zitten. Zegt de vader tegen zijn zoontje :"Sta eens recht en laat die juffrouw zitten"... Enfin, tegen z'n zin, maar toch gedaan.
    Later komen ze thuis en zoontje verteld aan zijn moeder wat er gebeurd was, en zijn moeder vond het niet meer als terecht dat hij zijn plaats afstond maar toen zei zoontje: " Ma, ik zat wel op onze pa zijne schoot, moet je weten".

    By Anonymous Anoniem, at 13/2/07 21:53  

  • AllĂ©, ik vond 't fantastisch dat je herbegonnen was, had 't gehoord van Tom, maar nu ben je blijkbaar weer gestopt. Bijzonder jammer, ik vind 't echt een fantastische blog!

    By Blogger Peter Dedecker, at 7/5/07 19:23  

Een reactie posten

<< Home